CECCAR

Autorizaţia nr. 8217
SERVICII CONTABILE
Contabilitate nu inseamna doar intocmirea registrelor contabile, nu este atat de usor cum se pare intr-un semestru la facultate.  In afara de cunoasterea operatiilor contabile ea presupune o serie de alte cunostinte:

  • Contabilul trebuie sa fie la zi cu toate noutatile contabile si noile reglementari
     
  • Trebuie sa aiba cunostinte juridice pentru a  intelege legislatia economica in vigoare
     
  • Trebuie sa aiba experienta necesara pentru a interpreta rezultatele contabile obtinute si a recunoaste tenderele firmei
     
  • Trebuie sa fie familiar intr-o serie de activitati mai mult sau mai putin conexe cu contabilitatea: intocmire si revizuire contracte, modificari de statut, corespondenta oficiala cu institutii sau alte firme, formulare documente interne, consultanta privind partea economica a proiectelor de finantare UE, etc
 

Servicii incluse in practica noastra contabila:
(click pe titluri pentru a le deschide si inchide continutul)

1. La preluarea contabilitatii
  • elaborarea manualului cu politicile contabile si a planului de conturi personalizat, specifice activitatii Tale
  • initierea, instruirea si asistarea personalului angajat in cadrul societatii in efectuarea contabilitatii primare;
  • identificarea tuturor taxelor si contributiilor aplicabile firmei Tale;
  • preluarea soldurilor contabile si a actelor
  • consultanta si servicii de infiintare firma
     
2. Operatiuni lunare
  • efectuarea contabilitatii in vederea intocmirii jurnalelor si situatiilor financiare (jurnal de cumparari si vanzari, jurnal de casa, jurnal de banca, raport de gestiune pe stocuri, etc.);
  • balanta;
  • intocmirea balantei analitice a stocurilor;
  • evidenta analitica a fiselor clientilor si furnizorilor;
  • evidenta mijloacelor fixe, calculul amortizarii;
  • calculul impozitului pe profit sau a impozitului pe veniturile microintreprinderii, dupa caz, intocmirea si depunerea declaratiilor aferente in termenele legale;
  • elaborarea balantei de verificare si a balantelor analitice;
  • calculul si inregistrarea cheltuielilor aferente personalului, elaborarea si transmiterea declaratiei catre bugetul statului;
  • calculul impozitului pe veniturile persoanelor fizice si juridice nerezidente;
  • intocmirea decontului de TVA si depunerea acestuia in termenele legale;
  • informarea permanenta si in timp util a conducerii societatii privind reglementarile din domeniul fiscal si financiar – contabil.
Servicii lunare de RESURSE UMANE
  • intocmirea si transmiterea registrului de evidenta a salariatilor (REVISAL);
  • intocmirea, depunerea si urmarirea dosarelor de personal;
  • consultanta privind salarizarea;
  • intocmirea statelor de plata conform pontajului elaborat si listelor de prime sau/si retineri salariale;
  • calculul si inregistrarea cheltuielilor aferente personalului, elaborarea si transmiterea declaratiei catre bugetul statului;
  • calculul si evidenta concediilor de orice fel;
  • intocmirea adeverintelor pentru salariati;
  • intocmirea fisierelor pentru banci – plata pe card.


3. Activitati semestriale
  • analiza impozitelor, consultanta in probleme de TVA, impozit pe profit sau venit, impozite directe si indirecte, impozite pe salarii, asigurari sociale;
  • analizarea situatiei economico – financiare a societatii;
  • diagnosticarea punctelor–problema si elaborarea unor planuri pe termen scurt si lung in vederea  remedierii situatiei  nefavorabile;
  • intocmirea bilantului si situatilor financiare anuale pe baza balantelor lunare;
  • consolidarea balantelor de verificare pentru grupuri de societati si transpunerea lor in bilant;
  • inventarierea activelor si a soldurilor, intocmirea fiselor de inventarierea soldului cu partenerii.

4. Servicii ocazionale sau la cerere
  • contabilitate de gestiune;
  • intocmirea de raportari contabile externe, daca specificul activitatii o impune catre parteneri, furnizori sau clienti externi;
  • lucrari specifice pentru participarea la licitatii publice de oferte;
  • obtinerea de certificate fiscale, de certificate constatatoare;
  • modificari de statut;
  • asistenta cu ocazia verificarii contabilitatii de catre organele abilitate prin lege de a efectua controale financiare si fiscale;
  • intocmirea de dosare credite, dosare leasing;
  • consultanta privind reglementarile valutare, operatiunile de import – export, cod vamal, evitarea dublei impuneri, tranzactii internationale;
  • consultanta privindi intocmirea unui plan de fuziune sau de divizare a societatii;
  • consiliere si asistenta in intocmirea contestatiilor de orice fel (impotriva proceselor verbale de control);
  • intocmirea adeverintelor de salariu.

5. Servicii de resurse umane
  • consiliere legata de aplicarea Codului muncii;
  • intocmirea contractelor individuale de munca;
  • intocmirea dosarelor de personal;
  • intocmirea actelor aditionale la contractele individuale de munca;
  • intocmirea notelor de lichidare pentru personalul beneficiarului;
  • consiliere privind modificari salarii, functie, norma de lucru sau durata de munca;
  • elaborare decizii de desfacere si/sau suspendare contract de munca;
  • intocmirea documentelor pentru obtinerea repartitiilor de la AJOFM  - subventii pentru someri, persoane cu handicap sau absolventi angajati;
  • lista privind posturile vacante catre AJOFM.
6. Expertiză contabilă
  • verificarea tuturor Registrelor prevazute de legislatie pentru toate formele de persoane juridice;
  • evidentierea si verificarea obligatiilor catre Stat rezultate din activitatea societatii;
  • stabilirea prejudiciului cauzat persoanelor juridice si identificarea persoanelor care se fac vinovate de nerespectarea dispozitiilor legale;
  • expertiza contabila extrajudiciara;
  • verificare si certificare bilant contabil;
  • activitate de cenzorat.

7. Audit intern
  • misiuni de asigurare si consultanta in audit intern;
  • verificarea conformitatii activitatilor din entitatea economica auditata cu politicile, programele si managementul acestuia, in conformitate cu prevederile legale;
  • evaluarea gradului de eficienta si aplicare a controalelor interne financiare si nefinanciare dispuse de catre conducerea unitatii;
  • evaluarea gradului de adecvare a datelor/informatiilor financiare si nefinanciare destinate conducerii pentru cunoasterea realitatii din entitatea economica;
  • protejarea elementelor patrimoniale bilantiere si extrabilantiere, identificarea metodelor de prevenire a fraudelor si pierderilor de orice fel.
Refacere contabilitate:
  • refacerea evidentelor contabile conform actelor justificative in termenul stabilit de forul competent care  a dispus refacerea contabilitatii;
  • intocmirea si depunerea raportarilor privind obligatiile catre bugetul statului;
  • refacerea balantei de verificare.
  • elaborarea raportului privind diferentele constatate si masurilor care se impun.

8. Alte servicii
  • intocmire si/sau certificare Situatii financiare anuale;
  • evaluarea intreprinderi;
  • infiintare, inchidere societati;
  • adaptarea balantei si a bilantului la formatul raportarilor financiare utilizate in Germania si Ungaria.

Contabil - contabila - contabilitate - prestari servicii contabile - firma de contabilitate - contabilitate mures - contabila targu mures - expert contabil - membrii CECCAR - contabil mures - contabil Targu-Mures
CECCAR
Autorizaţia nr. 8217