SERVICII CONTABILE
Contabilitate nu inseamna doar intocmirea registrelor contabile, nu este atat de usor cum se pare intr-un semestru la facultate. In afara de cunoasterea operatiilor contabile ea presupune o serie de alte cunostinte:
- Contabilul trebuie sa fie la zi cu toate noutatile contabile si noile reglementari
- Trebuie sa aiba cunostinte juridice pentru a intelege legislatia economica in vigoare
- Trebuie sa aiba experienta necesara pentru a interpreta rezultatele contabile obtinute si a recunoaste tenderele firmei
- Trebuie sa fie familiar intr-o serie de activitati mai mult sau mai putin conexe cu contabilitatea: intocmire si revizuire contracte, modificari de statut, corespondenta oficiala cu institutii sau alte firme, formulare documente interne, consultanta privind partea economica a proiectelor de finantare UE, etc
Servicii incluse in practica noastra contabila:
(click pe titluri pentru a le deschide si inchide continutul)
(click pe titluri pentru a le deschide si inchide continutul)
1. La preluarea contabilitatii
- elaborarea manualului cu politicile contabile si a planului de conturi personalizat, specifice activitatii Tale
- initierea, instruirea si asistarea personalului angajat in cadrul societatii in efectuarea contabilitatii primare;
- identificarea tuturor taxelor si contributiilor aplicabile firmei Tale;
- preluarea soldurilor contabile si a actelor
- consultanta si servicii de infiintare firma
2. Operatiuni lunare
- efectuarea contabilitatii in vederea intocmirii jurnalelor si situatiilor financiare (jurnal de cumparari si vanzari, jurnal de casa, jurnal de banca, raport de gestiune pe stocuri, etc.);
- balanta;
- intocmirea balantei analitice a stocurilor;
- evidenta analitica a fiselor clientilor si furnizorilor;
- evidenta mijloacelor fixe, calculul amortizarii;
- calculul impozitului pe profit sau a impozitului pe veniturile microintreprinderii, dupa caz, intocmirea si depunerea declaratiilor aferente in termenele legale;
- elaborarea balantei de verificare si a balantelor analitice;
- calculul si inregistrarea cheltuielilor aferente personalului, elaborarea si transmiterea declaratiei catre bugetul statului;
- calculul impozitului pe veniturile persoanelor fizice si juridice nerezidente;
- intocmirea decontului de TVA si depunerea acestuia in termenele legale;
- informarea permanenta si in timp util a conducerii societatii privind reglementarile din domeniul fiscal si financiar – contabil.
- intocmirea si transmiterea registrului de evidenta a salariatilor (REVISAL);
- intocmirea, depunerea si urmarirea dosarelor de personal;
- consultanta privind salarizarea;
- intocmirea statelor de plata conform pontajului elaborat si listelor de prime sau/si retineri salariale;
- calculul si inregistrarea cheltuielilor aferente personalului, elaborarea si transmiterea declaratiei catre bugetul statului;
- calculul si evidenta concediilor de orice fel;
- intocmirea adeverintelor pentru salariati;
- intocmirea fisierelor pentru banci – plata pe card.
3. Activitati semestriale
- analiza impozitelor, consultanta in probleme de TVA, impozit pe profit sau venit, impozite directe si indirecte, impozite pe salarii, asigurari sociale;
- analizarea situatiei economico – financiare a societatii;
- diagnosticarea punctelor–problema si elaborarea unor planuri pe termen scurt si lung in vederea remedierii situatiei nefavorabile;
- intocmirea bilantului si situatilor financiare anuale pe baza balantelor lunare;
- consolidarea balantelor de verificare pentru grupuri de societati si transpunerea lor in bilant;
- inventarierea activelor si a soldurilor, intocmirea fiselor de inventarierea soldului cu partenerii.
4. Servicii ocazionale sau la cerere
- contabilitate de gestiune;
- intocmirea de raportari contabile externe, daca specificul activitatii o impune catre parteneri, furnizori sau clienti externi;
- lucrari specifice pentru participarea la licitatii publice de oferte;
- obtinerea de certificate fiscale, de certificate constatatoare;
- modificari de statut;
- asistenta cu ocazia verificarii contabilitatii de catre organele abilitate prin lege de a efectua controale financiare si fiscale;
- intocmirea de dosare credite, dosare leasing;
- consultanta privind reglementarile valutare, operatiunile de import – export, cod vamal, evitarea dublei impuneri, tranzactii internationale;
- consultanta privindi intocmirea unui plan de fuziune sau de divizare a societatii;
- consiliere si asistenta in intocmirea contestatiilor de orice fel (impotriva proceselor verbale de control);
- intocmirea adeverintelor de salariu.
5. Servicii de resurse umane
- consiliere legata de aplicarea Codului muncii;
- intocmirea contractelor individuale de munca;
- intocmirea dosarelor de personal;
- intocmirea actelor aditionale la contractele individuale de munca;
- intocmirea notelor de lichidare pentru personalul beneficiarului;
- consiliere privind modificari salarii, functie, norma de lucru sau durata de munca;
- elaborare decizii de desfacere si/sau suspendare contract de munca;
- intocmirea documentelor pentru obtinerea repartitiilor de la AJOFM - subventii pentru someri, persoane cu handicap sau absolventi angajati;
- lista privind posturile vacante catre AJOFM.
6. Expertiză contabilă
- verificarea tuturor Registrelor prevazute de legislatie pentru toate formele de persoane juridice;
- evidentierea si verificarea obligatiilor catre Stat rezultate din activitatea societatii;
- stabilirea prejudiciului cauzat persoanelor juridice si identificarea persoanelor care se fac vinovate de nerespectarea dispozitiilor legale;
- expertiza contabila extrajudiciara;
- verificare si certificare bilant contabil;
- activitate de cenzorat.
7. Audit intern
- misiuni de asigurare si consultanta in audit intern;
- verificarea conformitatii activitatilor din entitatea economica auditata cu politicile, programele si managementul acestuia, in conformitate cu prevederile legale;
- evaluarea gradului de eficienta si aplicare a controalelor interne financiare si nefinanciare dispuse de catre conducerea unitatii;
- evaluarea gradului de adecvare a datelor/informatiilor financiare si nefinanciare destinate conducerii pentru cunoasterea realitatii din entitatea economica;
- protejarea elementelor patrimoniale bilantiere si extrabilantiere, identificarea metodelor de prevenire a fraudelor si pierderilor de orice fel.
- refacerea evidentelor contabile conform actelor justificative in termenul stabilit de forul competent care a dispus refacerea contabilitatii;
- intocmirea si depunerea raportarilor privind obligatiile catre bugetul statului;
- refacerea balantei de verificare.
- elaborarea raportului privind diferentele constatate si masurilor care se impun.
8. Alte servicii
Contabil - contabila - contabilitate - prestari servicii contabile - firma de contabilitate - contabilitate mures - contabila targu mures - expert contabil - membrii CECCAR - contabil mures - contabil Targu-Mures |
Autorizaţia nr. 8217 |